Pyttipanna-sjal!

Pyttipanna-sjalVia Yllo Tylls blogg hittade jag garnomeras blogg och hennes härliga pyttipannasjal. Jag blev väldigt sugen på att teststicka och hittade två 50 g:s nystan som jag köpt på Netto (!) i vintras. Garnet är en blandning av ull och soya. Har aldrig hört talas om det tidigare, men det är väldigt mjukt och härligt garn.

Pyttipanna-sjal

Man börjar med att sticka uddkanten och sedan gör man själva sjaldelen. Jag tror att uddkanten väger lite mer än sjaldelen, för jag stickade upp nästan hela första nystanet på uddkanten, men sparade lite, vilket jag inte hade behövt.

Pyttipanna-sjalDen var väldigt snabbstickad och rolig, så nu funderar jag på vad jag ska ha för garn i nästa sjal. Så här såg den ut uppspänd på en madrass. I beskrivningen stod det att man skulle blocka den rätt brutalt, vilket jag gjorde och då framträdde mönstret i udden mycket mer. Ett lagom stickprojekt som jag varmt kan rekommendera!

 

 

Categories: Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com. Adventure Journal-temat.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

