Ännu mera tovat!

Tovad påse med dragkedjaSedan tovningskursen förra helgen luktar det mer ull och diskmedel i köket än matos. Jag blev väldigt inspirerad och fick en hel del idéer som jag skulle vilja testa. På draken gjorde jag tre ”stroppar” som jag tovade fast och det var kul, men lite klurigt, så det var jag tvungen att testa igen.

Tovad påse med dragkedjaDet blev en påse med dragkedja som fick bli ”provlapp”. På ena sidan är den taggig och på den andra är det klippt applikationer som jag har tovat fast och så sidentrådarna, förstås – de måste alltid vara med, för de blir så fantastiskt vackra när ullen drar ihop sig!

Tovad korgDet har också blivit en till rund ”korg”. Jag hittade ett guldigt tyg där jag drog bort guldtrådar och la i som dekoration. Det var ju inte precis något naturmaterial i guldtråden, så den ville inte direkt tova ihop sig med ullen, så på sina ställen sticker tråden ut, men det blev rätt läckert ändå.

Tovad korgIdag blev det en liten ”korg” som inte är större än ca 8 cm i diameter. Ville testa att tova fast lösa delar igen och den här gången var det tänkt att de skulle bli breda, nästan lite lika kronblad. Det var de till en början, men när jag valkat klart, så hade även ”bladen” krympt!

Categories: Tovat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

