Ett nystan handspunnet garn!

Handspunnet garn

 

Tänk att man kan vara så stolt över ett nystan!!! Tidigare i våras gick jag en spinnkurs och lyckades få ihop ett hekto tvåtrådigt garn, men jag hade inte så mycket tid just då att spinna mer, men nu har jag tagit mig lite tid och idag tvinnade jag mitt melerade grön-vita garn! På spinnkursen fick jag också lära mig att göra ett sån’t här nystan där man kan dra tråden inifrån nystanet – mycket kul (och praktiskt)! Nu måste jag spinna mer, så att det blir till en sjal. En som var med på både tovnings- och spinnkursen hade stickat en fantastiskt fin sjal som jag skulle vilja göra i det här garnet. Mönstret hittar du på den här sidan: http://www.straw.com/cpy/patterns2/accessories/PSilkDKShawl.html

Categories: Gott & blandat, Spinning | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

