Fortsättning på tovningskurs med Habbe!

Tovade korgarVar helt slut i går kväll efter en hel dags tovande. Drömde till och med om tovning i natt! Idag var det dags för ihåliga former och så här fina krukor/burkar/korgar gjorde vi! Det var fantastiskt roligt och väldigt inspirerande att se alla andras alster. Man får så många nya idéer, så jag hoppas att det kommer finnas tid till lite tovning framöver.

Tovad korgSå här blev min korg. Lite vulkaninspirerad. Jag använde silketrådar som jag la i som effekt, men de försvann lite. Måste testa igen och lägga i lite mer, för det blev väldigt fint på några av de andras som använt det.

Tovad handdockaSist idag gjorde jag denna lilla drake som är en handdocka. Jag ville gärna lära mig hur man tovar lösa delar som tungan och tåtarna på huvudet. Det var lite pilligt, men mycket roligt. Barnen gillade den jättemycket och hjälpte till att välja ögon till den.

Det har varit en helt fantastiskt rolig, inspirerande och lärorik helg och Yvonne var en mycket inspirerande lärare! Har du chansen att gå kurs för henne, så gör det!

Categories: Kurser & inspiration | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

