Ny tovningskurs med Habbe!

Tovade vantarI helgen var det dags igen för tovningskurs med Yvonne Habbe från Gotland. Vi hade en fantastiskt rolig och inspirerande kurs och det första som stod på programmet var att göra en tunn provlapp. Det är inte det lättaste att lägga ut tunt! Därefter gjorde vi vantar i tunn kvalité. Superroligt! Alla var mäkta stolta över sina vantar och visst blev de fina! Bilden är tagen av Yvonne.

Tovade vantarSå här blev mina vantar. Randen går på både ovan- och undersidan av vanten och i mitten ligger en sträng av mullbärssilke – den har jag svårt att vara utan! Jag har dem varje morgon när jag cyklar till jobbet och de är supersköna och varma!

Tovad västMitt andra jobb på kursen blev denna väst. På förra kursen hade Yvonne en jättevacker tovad väst och sedan dess har jag gått och funderat på hur man tovar en väst i ett stycke. Det var ett väldigt stort schabrak med tunn ull som inte var så lätthanterligt i början, men det blev en väst till slut och jag är väldigt nöjd och stolt över den!

Categories: Kurser & inspiration | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

