Julklappar

NecessärerFör ungefär tio år sedan sålde min mans mormor sin sommarstuga där alla barnbarnen varit varje sommar. Sakerna i stugan skulle delas upp och på toaletten hängde denna underbara tygbonad. Ingen vill ha den (passar kanske inte så bra i moderna hus och lägenheter), men samtidigt gillade alla den, eftersom de suttit och tittat på den varje gång de varit på toa. Eftersm ingen annan ville ha den, tog jag den och tänkte att jag någon gång skulle göra något av den. Härom veckan när jag storstädade bland mina tyger och sysaker dök den upp och i går kväll ”slaktade” jag den.

NecessärerFyra smånecessärer (eller om man vill ha dem till något annat) blev det, en till varje svägerska i julklapp och en till mig själv. De har svart linnetyg på baksidan, svart foder i bomull, en 15 cm:s dragkedja och avsydda hörn nertill. Tyvärr tvättade jag bonade lite för hårt, så på sina ställen blev det blekta veck, men jag tycker ändå att de blev fina.

Tändsticksaskar med tygDe fina damernas fötter och skor tyckte jag var så läckra, så de fick pryda några tändsticksaskar och därefter blev det några till. Svågern kanske får en ask i julklapp. Himla roligt julpyssel! Hoppas de känner igen den gamla bonaden!

Categories: Necessärer | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

