Mer tovning med Habbe!

Nunotovad sjalDen här gången var det nunotovning (när man tovar samman ull och t.ex. ett tunt sidentyg) på programmet. Jag känner mig väldigt kluven inför den här tekniken. Det kan bli väldigt häftiga effekter när ullen och tyget smälter samman, men lite ”tantigt” är det också. Yvonne hade en nunotovad jacka på sig som var väldigt snygg och det häftiga är att det inte är en enda som i hela jackan! Jag fick ihop en sjal som är ruskigt tunn, men ändå väldigt varm att ha i soffan om kvällarna.

Nunotovade muddarDet blev också ett par matchande muddar.

Nunotovad sjalUllen la jag inte ända ut i kanten och då får man en liten volangkant. Eftersom ullen drar ihop sig så mycket (100 cm i utlägg blir ca 50 cm färdigt!) blir tyget alldeles bubbligt och det blir rätt häftiga effekter. Här har jag även använt mullbärssilke.

Categories: Kurser & inspiration | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

