Pippi på Slöjdklubben!

Tovad fågelEn ny termin på Slöjdklubben har börjat och den här terminen är temat FÅGLAR. För att få lite inspiration har jag gjort lite ”fågelsaker”. Den här tovade fågeln började jag på för något år sedan. Jag gjorde fötterna och näbben och klippte till kroppen av skumgummi, men sedan blev det inget mer utan delarna hamnade i en låda.

Tovad fågel

I helgen kom de fram och fågeln blev färdig. Jag har aldrig tovat kring skumgummistomme, men det var riktigt roligt, så det kan det nog bli mer av!

Täljd hushållsrullehållareHushållspapper kan alltid behövas och då blev det en ny med en fågel i toppen. Den fick punkfrisyr av en liten bit rävpäls som jag fick av svärmor på sommarens loppis.

Tovad fågelholkTill sist en annorlunda fågelholk av en plåtburk med tovat tak. För att få lite mysigare stämning i holken har den belysning!

Tovad fågelholk

 

Categories: Slöjdklubben | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

