Ny termin på Slöjdklubben!

Slöjdklubbens flaggspelI höstas när Slöjdklubben drog igång började vi med tygtryck. Ett flaggspel att ha i vårt Slöjdklubbsrum eller ta med oss ut när vi ska slöjda ute blev det där alla gjorde minst en bokstav var. Jag hade först inte tänkt ha något direkt tema den här terminen, utan göra lite Blandat, men det tyckte inte barnen, så efter många idéer från barnen bestämdes temat till ”SKEPP O’HOJ!”.

Schablontryck på SlöjdklubbenSchablonerna hade jag klippt ut efter Slöjdklubbens logga. Jag använde omslagspappret till kopieringspappersbuntar. En kollega tipsade om att baksidan på sådant papper går att stryka fast på tyget.

Schablontryck på SlöjdklubbenSchablonen hålls på plats stadigt och bra och det är lätt för barnen att trycka. Sedan är det bara att dra bort pappret.

Syetuier till SlöjdklubbenInför starten hade jag sytt syetuier till var och en i olika färger. Här i ska det finnas allt de behöver när de syr och så småningom ska etuierna gå att hänga upp på sidan av stolen, men än så länge har jag inte egna stolar, som jag får borra i , men det är på gång.

Syetuier till SlöjdklubbenAtt man inte fick behålla etuierna när man slutade Slöjdklubben blev de lite besvikna över, men samtidigt förstod de ju att det var mycket jobb med varje. Syetuierna är sydda av försvarets gamla fotlappar och bandkantade med lakansväv i olika färger. Slöjdklubbsloggan har jag förminskat och tryckt på fickan.

Categories: Slöjdklubben | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

