Spinnkrok!

SpinnkrokFörra veckan var jag och spinnrocken på galej! Det var spinncafé på Hemslöjden. Förra gången missade jag tyvärr och då hade det varit en tjej där om spann på spinnkrok. En annan av deltagarna hade fastnat för det där och gjort några krokar som vi fick testa. Ganska svårt och väldigt tidsödande är det att rulla kroken mot benet för att få snurren och med den andra handen dra ut ull, men självklart var jag också tvungen att göra mig en egen krok! Vore kanske något att testa på Slöjdklubben till hösten. Även om det var rätt pilligt, så går det ju inte snabbt och man har mer kontroll över det än på slända och spinnrock. Dessutom kan man ju börja med att själv tälja sin egen krok!

Categories: Kurser & inspiration, Spinning | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Spinnkrok!

  1. Var det på hemslöjden i Växjö?

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Ja, det var det! Är det kanske du som är spinnkroksexperten?! Känner igen ditt namn från när de andra berättade om det.

      • Ja det verkar rätt sannolikt. Jag och mina krokar var där en gång, men sen vågade jag mig inte dit igen. Blev bara väldigt glad av att hitta ditt inlägg.

      • kullerbyttatextil.wordpress.com

        Vad kul att det var du! Men vad synd att du inte vågat dig till spinnträffarna mer! Många har frågat efter dig och skulle vilja veta mer om spinnkrokar och andra spännande saker du håller på med. Hade varit väldigt roligt om du kom någon mer gång (jag har ju bara hört om dig!). vi kör igång igen 15/1 och du hittar alla vårens datum på vår nya blogg (som är under uppbyggnad): spinnrockarna.wordpress.com

        God jul och hoppas vi ses någon gång i vår!

        Erika

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

