Stickad merinosjal

Stickad sjal av hemspunnen merinoullDen röda merinoullen blev färdigspunnen för ett tag sedan och har nu blivit en likadan sjal som den gröna jag gjorde förra våren. Topsbanden, som man får merinoullen i, är melerad i olika röda nyanser och den här gången tog jag ganska tunna strängar från bandet och spann ifrån och på så sätt blev garnet mer melerat än när jag tog tjockare strängar. Den är stickad från snibb till snibb och jag började med 5 maskor och la sedan ut i ena kanten vart 4:e varv tills hälften av garnet var uppstickat. Då tog jag in på vart 4:e varv i samma kant som jag lagt ut.

Stickad sjal av hemspunnet merinogarnEftersom jag även gjort vantar av den här ullen hade jag bara 75 g till sjalen, men den blev ändå rätt lång och jag fick spänna upp den på diagonalen på en madrass för att få plats med hela.

Categories: Spinning, Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

