Linspinning

Handspunnet lintov

Nu när spinnrocken var färdigrenoverad, var jag tvungen att testa att spinna lintov. Jag har aldrig testat tidigare, utan bara sett andra på spinncaféet spinna, så jag vet inte riktigt om jag gjort rätt. Nästa vecka blir det linspinningskurs, men jag tänkte att det kunde vara bra att ha testat lite innan.

Duschvante av handspunnet lintov

Lintovet blir ju ganska grovt så en stickad duschvante tyckte jag att det skulle passa bra till. Jag stickade en rektangel med bara räta maskor som jag virkade ihop med ett rött lingarn som jag hade. Blev riktigt bra pealing! Några till är på gång…

 

Categories: Spinning, Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

