Gott nytt år!

Gott nytt år!!!

Det har inte hänt så mycket här på bloggen den senaste tiden, men det ska det bli ändring på nu! Jag har småpysslat med lite olika saker, men inte haft tid att lägga upp det här. Jag har spunnit lite merinoull till muddar. För ett bra tag sedan köpte jag ull från Ylle och Sparris (tror jag det var). Skulle ha det till tovning, men blev istället sugen på att spinna av det.

Melerad merinoull för spinningDen här färgblandningen hette Rhubarb. Jag delade hela strängen på längden, så att jag fick två långa ”korvar” med 15 g i varje. Tanken var att jag skulle sticka ett par muddar som jag tidigare gjort i brunt och vitt av garnet.

Handspunnet garn i melerad merinoullDirekt avtaget från rullen är det lite lockigt…

Handspunnet garn i melerad merinoull…men när det blötts och hängts på tork är det slätt och fint och det är dags att nysta.

Handspunnet garn i melerad merinoullTvå små mininystan blev det, ett till varje mudd. Jag nystade runt tummen för att få nystan där man tar garnet inifrån nystanet.

Handledsvärmare i handspunnen melerad merinoullSå här blev de färdiga muddarna/handledsvärmarna! Garnet i de båda nystanen blev väldigt jämnt melerat, men det gick bara åt 5 g av merinoullen! Det vita är finull som jag spann för ganska länge sedan. Nu är det 10 g kvar i varje nystan, så nu ska jag testa att sticka med bara det melerade garnet och se om det fortsätter att vara jämnt melerat i de båda nystanen.  Garnet blev otroligt mjukt och gott, så de kommer nog att värma bra.

 

 

Categories: Spinning, Stickat och virkat | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Gott nytt år!

  1. God fortsättning på det nya året!
    Vilka snygga muddar! Färgerna är helt fantastiska.
    / Kerstin

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

