Spinning på kulturnatten!

Handspunnet garn färgat med Kool AidI går kväll var det spinning på Kulturnatten. Ett inlägg och lite bilder från biblioteket hittar du här. Som vanligt är Hemslöjden på biblioteket och det var både spinning och luffarslöjd. Jag spann klart mitt julprojekt med den Kool Aid-färgade ullen. I morse tvinnade jag ihop det och blötte det och sedan har det hängt på tork. Blev ett väldigt mjukt garn.

Handspunnet garn färgat med Kool Aid-färgJag är inte helt nöjd med tvinningen, hade nog för lite snurr på det entrådiga, för det blev en ganska lös tvinning. Färgerna är ganska ”illiga”, men det är ändå rätt kul att ha gjort garnet från otvättad ull till färdigt färgat, melerat garn. Det blev knappt ett hekto, så nu måste jag fundera ut vad jag kan tänkas göra av det här garnet.

 

 

Categories: Färgning, Spinning | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

