Ny tovningskurs!

Tovad väska med siden

 

Det har nyligen varit tovningskurs med Yvonne Habbe. Denna gång var det återigen nunotovning som gällde. Jag är ju lite kluven till resultatet, men hade en idé som jag ville testa under handledning. Det blev ett litet barnplagg, men det har jag ingen bild på för jag blev inte helt nöjd, utan nu behöver nog idén mogna till sig lite innan jag fortsätter. Dag två blev det istället en lite större handväska. Det är ”vanlig” tovning och sedan har jag använt bitar av siden för att dekorera locket. Vanligtvis använder man merinoull, men jag valde finull och i två lager, så därför har ullen trängt igenom sidenet mer än vad det annars gör.

Tovad väska med sidenSå här såg utlägget ut.

Den blev lite i största laget och ullen var väldigt kortfibrig , så den luddar av sig lite mot min svarta duffel. Som vanligt är kurser med Yvonne och alla kursdeltagare väldigt inspirerande och man hade lätt kunnat vara ledig en vecka efter en sådan helg för att hinna förverkliga några av alla idéer man får.

 

Categories: Kurser & inspiration, Tovat, Väskor & kassar | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Ny tovningskurs!

  1. Therese

    Att tova en helg är som att ha varit på spa!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

