”Nya” skor!

Omgjorda skorJag har piffat upp mina gamla skor! Har ett par favoritskor, men de är tyvärr inte speciellt snygga, men väldigt sköna. Nu har de fått ett nytt liv med lite svart textilfärg!

Omgjorda skor

 

Så här beige och tråkiga var de innan de gjordes om. Tycker det är svårt med ljusa skor, speciellt som jag nästan alltid har svarta eller mörka byxor. Jag använde svart textilfärg från Panduro (för det hade jag hemma, när andan föll på) och applicerade färgen med en ”skumgummidutt” och gnuggade in färgen. För att fixera färgen satte jag in skorna i ugnen på ca 125 grader i 10 minuter. Tyvärr var det någon som hade höjt värmen till 175 grader, så sulorna var rätt mjuka när de kom ut ur ugnen…

Slyngade skosnörenJag var tvungen att ha nya skosnören, så då fick jag ta fram slynggaffeln och slynga mig ett par. För att få en snygg avslutning på snörena snurrade jag grönt lingarn hårt runt ändarna. Känns som om jag fått ett par nya skor!

 

 

Categories: Färgning, Gott & blandat | 7 kommentarer

Inläggsnavigering

7 thoughts on “”Nya” skor!

  1. Hej, jag vill oxå ha en slynggaffel! var får man köpa en sån ?

  2. tack, visar beskrivningen åt ”gubben ❤ " så kanske jag har en snart..:)

  3. man tager vad man haver 😀 http://bloggen.fi/vivatextil/

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Haha!!! Kul! Det sägs ju att ordet ”slöjd” kommer av ordet ”slug” och det är väl du ett levande bevis på 😉 Roligt att du delar med dig av detta smarta tips! Lycka till med alla slyngade snoddar! Erika

  4. hej hallo, gissa om det börjar gå bättre med mitt slyngande 😀 kommer väl snart upp bilder

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Hej!
      Vad kul att du fortsatt med slyngningen! Vill gärna se bilder, så hör gärna av dig när de kommer upp!

      Ha det gott! Erika

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

