Sommarlovsspinning!

AngorakaninullFör ett tag sedan fick jag en påse full med fluffig angorakaninull av min syster. Det är knappt ett hekto som jag nu har börjat spinna. Jag har aldrig tidigare spunnit angora och det är lite knepigare än fårull, eftersom det inte innehåller något fett.

Handspunnet angoragarnJag har kollat runt på nätet om spinning av angora och det står att man inte behöver karda det och det har jag inte heller gjort och det funkar rätt bra. Jag spinner från toppänden och ibland blir det lite” tuffsig”t när rotänden går in i garnet. Vet inte om det är rätt sätt att spinna på.  Det väger nästan ingenting och en tuss ull räcker att spinna med länge, så jag hoppas att det blir ett långt garn! 🙂

 

 

Categories: Spinning | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

