Färgglada ”myrornas krig”!

Vantar i handspunnet och handfärgat garnDet bidde ett par vantar! Det hysteriska färgexperimentet blev ytterligare några experiment. Först blev det en i-corduppläggning, vilket jag aldrig tidigare gjort.

Vantar i handspunnet och handfärgat garnDet blir som en stickad snodd längst ner och det tycker jag blev rätt trevligt. Man kan även använda den här snodden vid en avmaskning eller göra en halsavslutning med den här tekniken. Mycket kul! Ska kanske försöka göra en instruktionsfilm på detta, för jag har inte hittat någon på svenska, men det får bli ett senare projekt…

Vantar i handspunnet och handfärgat garnNär jag tidigare har gjort vantar här och här, har jag alltid gjort ett tumhål på insidan av handen, men efter att ha varit på stickutställning på Lilla Björka där de visade en massa olika sätt att göra tummen på, blev jag sugen på att testa att göra en tumkil. Inte ett dugg svårt och dessutom blir det en bekvämare tumme!

 

 

 

Categories: Färgning, Spinning, Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

