Broderiinspiration från Portugal!

Portugisiskt broderiDet fanns väldigt många fina färgglada broderier i Portugal. Min svågers kusin arbetar som brodös och visade oss en del broderade föremål. Ofta var det både bilder och text där orden var i olika färg.

Portugisiskt broderiMånga utav motiven och färgerna tycker jag påminner en del om svenska broderier t.ex. yllebroderier och blekingesöm (tror jag det heter).

Portugisiskt broderiHon visade också tidningar med traditionella portugisiska broderimönster och där fotograferade jag av det här mönstret. Tyvärr lyckades vi inte hitta någon tidning att köpa med hem. Längre fram i höst ska jag gå en kurs i yllebroderi och då kanske jag kan ha några av bilderna som inspiration!

Categories: Gott & blandat, Kurser & inspiration | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

