Förkylningsbroderi!

20131005-074019.jpg
För ett tag sedan var jag hemma med en rejäl förkylning och nästan ingen röst alls. När jag tröttnat på tv:n (vilket gick rätt snabbt) sydde jag detta. Det var ungefär vad jag orkade med ;). Har länge tänkt att jag skulle testa yllebroderi med applikationer, men inte kommit till skott.

20131005-074307.jpg
För ganska länge sedan köpte jag boken ”Brodera på ylle” och det är därifrån jag har inspirerats.

20131005-074422.jpg
Den här broschen är ”fodrad” med tyg från en blus som jag gillade tyget på men inte modellen.

20131005-074537.jpg
Samma tyg finns med i det här armbandet. Eftersom det är av toktvättad ylletröja funkar det nästan som mudd – värmer gott, men bara om ena handleden 😉. Jag började även på en stickförvaring för mina rundstickor, men där är det mycket kvar att göra. Får bli ett senare inlägg!
Idag ska jag på kurs i just yllebroderi, så det blir nog fler bilder under helgen!

Categories: Återbruk, Gott & blandat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

