Det bidde ett glasögonfodral…

20131020-082729.jpg
I gårkväll blev mitt glasögonfodral klart! I somras hittade jag knäppningar till t. ex. glasögonfodral och större som passar till portmonnäer i Portugal. Jag märkte också att det var dags att införskaffa läsglasögon! Börjar kanske bli gammal?! 😉

20131020-083131.jpg
Broderade bara på framsidan, men använde en namnlapp från 70-talet till baksidan.

20131020-083227.jpg
Insidan fodrade jag med ett rutigt bommullstyg. Lite pilligt att sy fast själva knäppningen.

20131020-083443.jpg
Nu kan jag stoppa glasögonen i väskor o dyl utan att de blir repiga!

Categories: Broderi, Gott & blandat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

