Egenfärgad och -spunnen pyttipanna!

20131103-091453.jpg
För ert tag sedan blev ytterligare en pyttipannasjal (garnomeras mönster!) klar! Kan man få för många? Tror inte det! En perfekt lagom stor sjal som man både kan ha inomhus och som halsduk utomhus.

20131103-091628.jpg
Till den här sjalen har jag först färgat ull, kardat ihop, ”dizat” av och sedan spunnit. Svårt med färger tycker jag och den här kombinationen blev inte fullt så bra som jag hade hoppats på, men nu har jag idéer på hur jag ska göra nästa gång!

20131103-091907.jpg

Categories: Färgning, Spinning, Stickat och virkat | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Egenfärgad och -spunnen pyttipanna!

  1. Spets är alltid fint! Entrådigt?

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

