Stickad halsdukstub

20131109-164212.jpg
Förra sommaren på väg till Stockholm stannade vi till på Östergötlands ullspinneri. Fantastiskt mysig affär och jag tror även att man kunde få visningar i själva spinneriet. Jag köpte en härva supermjukt tvåtrådigt ullgarn i en rolig ”illig” gulgrön färg. Inte förrän nu har jag vetat vad jag skulle göra med det, nämligen en ”fuskpolo”, en så’n man hade när man var liten.

20131109-164854.jpg
Den är superlätt att sticka. 112 maskor på rundsticka (tror jag använde 3,5). Sedan är det bara att sticka två räta och två aviga tills den är i önskad längd och sedan avmaska löst. Min är ca 23 cm lång.

Categories: Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

