En julig pyttipanna!

20131223-222106.jpg
I går kväll stickade jag så det nästan rök om stickorna för att bli klar med min julröda pyttipanna!

20131223-222253.jpg
Jag hann bli klar och blockade den på mattan i tv-rummet. Jag har stickat den i garnet jag köpte på Yll o Tyll tidigare i höstas och med stickor 3, vilket är mycket tunnare än på mina tidigare pyttipannor. Gjorde 39 uddar och mätte på en annan sjal, men den blev nog ändå i kortaste laget.

20131223-222722.jpg
Mönstret blev väldigt tydligt och fint i det tunna garnet och jag blir lite julröd i morgon på självaste julafton! GOD JUL!

Categories: Stickat och virkat | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “En julig pyttipanna!

  1. Härligt juligt! Julkram!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

