Äntligen ordning på stickorna!

20140106-124423.jpg
Efter yllebroderikursen började jag på ett broderi som skulle bli ett sticketui. Hade sett ett hos Med nål och tråd som jag blev väldigt inspirerad av.

20140106-125115.jpg
På kursen fick vi tipset att sy kring de applicerade tygerna för att få det tydligare och för att det skulle ge ett mer broderat intryck och det tycker jag verkligen att det blir.

20140106-125257.jpg
Jag gjorde inget mönster från början utan byggde på efter hand.

20140106-125337.jpg
Som en tunn ram runt alltihop la jag ett rött garn som jag sydde fast med vit tråd. Ett roligt och ganska enkelt sätt att få till snirklar och svängar.

20140106-125513.jpg
Bandet som jag vävde när vi var i Skåne fick dekorera ”flärparna” i sidorna! Passade ju bra i färg.

20140106-125616.jpg
Det som jag inte blev så himla nöjd med, men som blev väldigt praktiskt är den plastiga insidan. Jag har bara rundstickor i den här (använder nästan bara det och strumpstickor) och då är det bra att kunna stänga om dem, men det blev väldigt mycket plast… Ska fundera på om jag inte kan lösa detta på något annat sätt…

Categories: Broderi, Gott & blandat, Stickat och virkat | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Äntligen ordning på stickorna!

  1. Åh, så fint.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

