Stoppa strumpor!

20140114-144355.jpg
Idag har jag gjort något jag aldrig tidigare testat, men som jag egentligen tycker att vi borde göra mer av, nämligen att stoppa strumpor! För länge sedan stickade jag dessa strumpor och de har använts flitigt som mysstrumpor inomhus.

20140114-144510.jpg
Garnet är ett ganska tunt tvåtrådigt garn som kanske egentligen inte lämpar sig jätteväl för just strumpor, så hälarna är numera öppna gap ;). Men det var det garnet jag hade hemma när andan föll på.
.

20140114-144639.jpg
Hittade en gammal stoppsvamp och började göra efter en beskrivning jag sett i ett nummer av Hemslöjdens tidning.

20140114-144747.jpg
När det väl var färdigstoppat tyckte jag att det blivit lite väl glest, så då ”vävde” jag i några varv till.

20140114-144855.jpg
Resultatet blev så här och jag är rätt nöjd med det, för att vara första gången. Hälen kommer i alla fall inte att frysa 😉.

20140114-145014.jpg
En hel strumpa igen! Nu gäller det bara att hitta den andra…

Categories: Gott & blandat, Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

