Färdig Pyttipanna!

20140120-221115.jpg
Vilken skillnad det blir när man blockar! Spetsmönstret blir så väldigt mycket tydligare och hela mönstret blir mer skirt.

20140120-222040.jpg
Den röda ”julpyttipannan” jag gjorde blev lite i kortaste laget så på den här gjorde jag 43 uddar. Själva uddarna stickade jag med stickor 3, men sedan bytte jag till 3,5:or till själva sjaldelen för att den inte skulle dra ihop sig för mycket. Hela sjalen väger 32 gram.

20140120-222353.jpg
Garnet blev jag väldigt förtjust i. Det var väldigts lättstickat och resultatet blev ett både lite ulligt, blankt och glänsande uttryck. Nu är den postad och på väg till en kompis i Malmö!

Categories: Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

