Broderitestet är klart!

20140123-201102.jpg
Det lilla broderitestet är klart och jag är riktigt nöjd och stolt! 🙂 Mönstret är en del av en rosenbård från boken jag skrev om i går. I boken är rosorna röda, men jag hade inget rött garn utan de fick bli lila.

20140123-201506.jpg
Det här är ett litet broderi med ganska små detaljer, men jag har i alla fall testat på schattersöm och ensidig plattsöm som det är mycket av på den skånska yllebroderikudden jag ska försöka mig på senare.

20140123-201731.jpg
Det här var väldigt roligt, så jag kanske ska göra ytterligare något test innan jag ger mig på kudden. Ska nu spänna upp broderiet och fundera på vad jag ska göra med detta test. Kanske en liten väska? Det kan man ju aldrig få för många av! 😉

Categories: Broderi | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Broderitestet är klart!

  1. Åsa

    Hej! Oj, så fint broderi! Himla fint mönster och jättefina färger! Nu kan det väl inte vara några problem med tekniken! 😉

  2. Så fint. Kul att videon kunde hjälpa dig. Om du spänner tyget som ett trumskinn på sybågen är det lättare att sy och få det jämnt. Man syr så tätt att tyget inte syns bakom. Kör hårt! 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

