Nytt försök med yllebroderi!

20140205-223608.jpg
Nu är det dags att testa lite mer yllebroderi så att jag tränar upp mig och kan ta tag i den stora skånska kudden jag fick i present! Jag började med att rita av mittenmotivet från kudden (som jag började brodera men som blev helt bubblig och konstig).

20140205-223818.jpg
Jag överförde motivet till vanlig oh-plast och gjorde hål med en grov nål.

20140205-223911.jpg
När jag testade detta på mitt förra broderitest använde jag en svamp och ”duttade” och det funkade inte alls, men Med nål och tråd tipsade att man skulle använda en ganska hård pensel för att få ner lite färg i de små hålen och då gick det bättre.

20140205-224148.jpg
Nu har jag markeringarna på tyget, så nu är det bara att testa schattersömmen igen! Roligt, men nästan lite nervöst! 😉

Categories: Broderi | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

