Nytt med bilgummislang!

20140301-194319.jpg
Nästa söndag är det dags för workshop på Kafé de Luxe igen! Det blir en repris med gummitemat, men jag ville ha med något nytt att visa och då gjorde jag någon form av vägghängd korg. Den här är lite större och gjord i ett stycke utav ett större däck, men jag tror inte att det är en traktorslang för det är inte så tjockt som de brukar vara.

20140301-194604.jpg
Modellen är enkel och det är bara två sidsömmar och sedan får man limma ”sidoflärparna” så att de håller sig uppe.

20140301-194755.jpg
Så här ser själva biten ut som jag klippte till av slangen. Jag har använt den rundade formen på slangen och på nästan alla slangar finns ränder eller rutor och dessa kan man ha som hjälplinjer när man ska klippa.

20140301-194943.jpg
Så hör ser biten ut när man viker ut den.

20140301-195025.jpg
I sidorna får man ta hål för att kunna sy ihop den. Jag använde efterstygn.

20140301-195136.jpg
Gjorde en lite mindre också med korsstygnsdekoration från en gammal märkbok.

20140301-195234.jpg
Jag ritade av korsstygnsmönstret på ett rutat papper som jag tejpade fast där jag ville ha motivet. Sedan gjorde jag små hål med håltången i alla hörn där det skulle vara stygn och sedan broderade jag med vanligt virkgarn, samma som jag sydde ihop med.

20140301-195524.jpg

20140301-195544.jpg
Tycker att de blev riktigt fina! Hoppas att det kommer några som är sugna på att testa detta nästa söndag. För hela vårens program kan man gå in här. Jag ska även ha plåtworkshopen, men vad det blir få får ni se lite längre fram!

Categories: Återbruk, Gott & blandat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

