Plåtslöjd!

20140316-170938.jpg
I helgen har jag ägnat mig lite år plåtslöjd. Det har inte blivit några avancerade alster, men den här lökkrukan, eller snarare lökfat, tycker jag blev fin i sin enkelhet. Det är en större konservburk som jag har kortat av och gjort en rundad kant på och i varje ”bula” gjorde jag ett hål med en håltång för plåt – mycket smidigt!

20140316-171219.jpg
En dekorationsblomma blev det också. Den är gjord av en uppklippt värmeljushållare. Mönstret i relief gjorde jag genom att trycka med en strumpsticka på baksidan. En knapp i mitten som fästs med ståltråd som får bli blommans stjälk och sedan är det klart!

20140316-200029.jpg
Det blev lite andra plåtsaker också, men de kommer i ett senare inlägg!

Categories: Gott & blandat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

