En lampskärm till!

20140418-174943.jpg
Vi behövde en lampa till fåtöljen i arbetsrummet och jag ville gärna ha en ”dragspelslampa” i trä. Jag hade flera sådana i min första lägenhet, men de hade jag visst gjort mig av med (ytterligare ett belägg för att det är bra att spara på saker). Hittade dock en på loppis för 10 kr, men den hade ingen skärm. Trodde att det skulle vara lätt att hitta en snygg skärm, men det var det inte… Hittade ingen på loppisarna i närheten heller.

20140418-175459.jpg
Det slutade med att jag hittade en ganska ful, men billig på City gross. Jag trodde att jag bara skulle kunna dra av tyget, men det var ordentligt limmat 😉

20140418-175616.jpg
Det blev till att slakta den ordentligt – bara skelettet kvar! Härefter glömde jag fota, men jag tog ett kraftigt tyg som jag köpt på IKEA för länge sedan (tror det ska vara till rullgardiner) och strök på vliesofix. Jag använde den slaktade lampskärmen som mall och klippte ut formen i rullgardinstyget.

20140418-180012.jpg
Sedan strök jag på cykeltyget som är ett gammalt loppistyg som jag haft länge men inte vetat vad jag skulle ha till.

20140418-180339.jpg
Till sist var det bara att montera med Karlssons klister och ett annat snabbtorkande lim från Panduro. Jag vek tyget runt kanterna och limmade fast det och sedan var det klart!

Categories: Återbruk, Gott & blandat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

