Piffad växthusfåtölj!

20140519-213237.jpg
Städade ur växthuset i helgen och då blev jag sugen på att göra i ordning en gammal korgstol som jag köpte på loppis förra sommaren och det får bli veckans bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning. Jag har, sedan växthuset blev klart, en korgsoffa som jag gjort i ordning, men maken tyckte det vore trevligt med ytterligare någon sittplats, så man slipper sitta på rad.

20140519-213624.jpg
Så här såg stolen ut från början. Ryggdynan använde jag och klippte bara bort kanten med öljetter och klädde sedan bara in den. Enklast tänkbara!

20140519-213802.jpg
Tyget har jag fått av min svärmor och det har blekts ganska mycket, men jag tyckte ändå att det fortfarande var rätt läckert. Vek bara tyget runt ryggdynan och sydde fast det. Eftersom man ser även baksidan av ryggen fick jag sy på en bit tyg för att det skulle bli lite snyggare.

20140519-214214.jpg
Sittdynan klippte jag till av en madrass jag köpt på IKEAs fyndavdelning för flera år sedan. Köpte några stycken och har haft mycket glädje av dem :).

20140519-214406.jpg
Satte också i några knappar i ryggen för att tyget skulle hållas spänt.

20140519-214500.jpg
Ser fram emot sköna sommarkvällar i växthuset! 🙂

Categories: Återbruk, Gott & blandat, Sittdynor, Växthuset | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Piffad växthusfåtölj!

  1. Åh, så fint växthus! Pryder verkligen stolen din, med de ”nya” dynorna 🙂

  2. Fint! Ser härligt ut att sitta där.

  3. Åh! Jag har en likadan stol hemma som jag har tänkt i flera år att klä om dynan. Vilket bra tips att lossa och klä in. Enkelt och smidigt!

  4. Jag tror minsan att jag har samma tyg någonstans i mina gömmor . blev ett jättefint resultat

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

