Ny lintröja!

20140605-162131.jpg
För ett tag sedan stickade jag klart den här lintröjan. Ett riktigt snabbstickningsprojekt! Jag gillar inte att sy ihop, så därför stickade jag fram- och bakstycket på rundsticka och stickade ihop axlarna. Ärmarna plockade jag upp maskor till i ärmhålet och stickade även detta på rundsticka, även om det var lite knepigt. När väl halsringningen var påstickad, var det bara några trådar att fästa. Härligt!

20140605-162503.jpg
Mönstret är ett modifierat Dropsmönster. Den blev lite i kortaste laget, men det är absolut en tröja jag skulle kunna sticka igen och då göra den några centimeter längre.

20140605-163048.jpg
Garnet köpte jag förra sommaren hos Ariadne på Skäftekärr och jag gillar färgen jättemycket. Det är ett ganska grovt lingarn med ganska mycket ”tov” i, så i början kändes det som att ha en badhandske på sig ;).

20140605-164707.jpg
Nu har garnet mjuknat och jag har fått en ny favorit i garderoben!

Categories: Stickat och virkat, Tröjor | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

