Omgjord tröja = ny tröja!

20140609-203859.jpg
Jag har fått en ny tröja! Så känns det faktiskt, men den har legat i garderoben i något år.

20140609-204011.jpg
Så här såg den ut från början. Det är en bomullskofta från Gudrun Sjöden och det var framför allt den gröna färgen och de lila banden vid knappslån som jag föll för, men den kändes ganska snart för stor och plufsig och har sedan blivit liggande i garderoben.

20140609-204407.jpg
Jag började med att sprätta upp sidsömmarna till lagom längd. Sedan sydde jag in sid- och ärmsömmarna. Efter det klippte jag av en remsa längst ner på bakstycket och repade sedan upp till lagom längd. Gjorde likadant med framstyckena. Garnet nystade jag upp. När det var lagom mycket repat plockade jag upp maskorna runt hela nederkanten och stickade samma kant som det var tidigare, d.v.s. några varv resår och avsluta med räta varv.

20140609-205024.jpg
Det tog en stund, men det var det värt! Det här får bli veckans bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning!

Categories: Återbruk, Tröjor | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Omgjord tröja = ny tröja!

  1. Mycket snyggare! Bra när kläder i garderoben kan få en remake och nytt liv.

  2. klockarbarn

    Ja det var lite jobb med den förstår jag men det var det definitivt värt!

  3. Same same but different. Liten skillnad men ändå stor! Det blev fint!

  4. Snyggt jobbat!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

