Lapptäcke a la 70-tal!

20140617-230221.jpg
Hittade ett UFO (un finished object) som jag tyckte kunde bli ett kul bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning den här veckan. Tyvärr hann jag inte göra täcket/filten klar till i går, men bättre sent än aldrig! 😉

20140617-230833.jpg
Själva lapptäcket, som mest består av påslakan från 70-talet och lite babycord som blivit över efter något annat syprojekt, var klart för drygt ett år sedan, men sedan kom jag av mig…

20140617-231055.jpg
Med en kant och baksida av ny lakansväv och ett gammalt istoppstäcke som mellanlägg, blev det ett lagom kvällsprojekt. Kul att det äntligen blev klart!

Categories: Återbruk, Gott & blandat | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Lapptäcke a la 70-tal!

  1. Fint täcke!
    Du undrade var bokstavspunsarna kom ifrån, jag har för mig att de är från Clas Ohlson, men det kan säkert finnas på fler ställen. Den ask jag har innehåller bokstäverna A-Z och siffrorna 0-9. Inte helt lätt att stansa på besticken, som ju är lite hårda. Jag har testat på vanlig konservburksplåt och botten på en mandelmusselform också och då var det lättare att få tydliga bokstäver.

  2. klockarbarn

    Schysst täcke. Ser gosigt ut.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

