Fotlappsfärgning!

20140621-214841.jpg
I går kväll började jag färga fotlappar till ett broderi som jag ska göra i sommar och tjoflöjt vad det var roligt!!! 🙂 jag har ju färgat lite ull tidigare, men det blev lite halvmesigt, så därför hällde jag på lite extra med färg och det gav ju resultat!

20140621-215423.jpg
Färgade först några fotlappar gula och färgade sedan över med rött, cerise, blått och grönt (men den gröna var mer åt petroleum än grön). Måste ta tag i det här broderiet nu, men blev VÄLDIGT sugen på att färga ull och spinna sjalgarn, men det får vänta lite. Har i alla fall tovat och färgat det färdigtovade, men det får jag visa en annan dag!

Categories: Återbruk, Broderi, Färgning | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Fotlappsfärgning!

  1. Verkligen glada färger. Är ju lite sugen på att testa å färga.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

