Nya dynor till hammocken!

20140623-214651.jpg
För många år sedan köpte vi en hammock på skolavslutningsdagen för att fira att det var sommarlov. De två senaste somrarna har vi kört utan tak sedan det vittrat sönder och dynorna har bara blivit värre och värre med åren och nu gick de inte ens att rädda. Ett splirrans nytt tak inhandlades idag, men dynorna är återbruk. Kanske inte det vackraste jag gjort, men det får duga just nu.

20140623-215030.jpg
De gamla madrasserna från Ikea som jag använt tidigare till stolsdynor kom fram igen och kapades av så att de blev lagom långa till sits och rygg och det som blev över blev till sidokuddar. Överdraget är två gamla överkast som jag fått av min mamma. Några småkuddar för att få det lite extra mjukt och mysigt får jag nog försöka få ihop! Detta blir veckans bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning! Titta gärna in och se vad alla andra har hittat på!

Categories: Återbruk, Sittdynor | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Nya dynor till hammocken!

  1. Vad härligt med en hammock att sitta i! Blir säkert ännu roligare med några färgglada kuddar till. 🙂

  2. Vad härligt det ser ut att sitta i hammocken! Riktigt inbjudande. Dina färgade fotlappar är underbara!! Men vad är en fotlapp? Aldrig hört talas om det innan men är heller inte så hemma i ullvärlden där jag misstänker att det hör hemma.

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Fotlapparna har jag köpt på försvarets överskottslager för många år sedan. De ska på något snillrikt sätt ha vikts runt fötterna och sedan ner i kängor för att hålla värmen på vintern. Kanske var det smidigt att inte behöva ha raggsockor i flera storlekar ;). Och visst är de i ull! Det fiffiga är att det inte repar upp sig när man klipper i det, så det funkar bra till ylleapplikationer och -broderier.

  3. Åh, så fräscht och fint det blev! Tycker resultatet ser hur proffsigt ut som helst!! Och hammockar är verkligen mysiga! Det är då något jag saknar

  4. Fotlapparna är verkligen underbara i färgerna. Man blir nyfiken på vad som komma ska.
    Jag hittade hit via Klockarbarns återbruksutmaning och här kommer jag säkert att hänga lite mer.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Hej! Vad kul att du hittade hit! Undrar om jag inte hittade skydd till strumpstickor hos dig. Kan det stämma? 🙂 Fotlapparna ska bli ett stort yllebroderi/-applikation till en utställning och just nu går jag som katten kring het gröt och får en massa andra idéer istället för att ta tag i detta. Har aldrig gjort något så stort eller till någon utställning så det är rätt pirrigt :I. Välkommen tillbaka!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

