Pyttipanna!

20140625-202426.jpg
Kan man få för många pyttipannor? Tror inte det! Den här har varit ett sånt där bredvidprojekt som är bra att ha. Man gör lite på det då och då och det blir färdigt när det blir.

20140625-202628.jpg
Jag har färgat ullen och spunnit garnet just för att det skulle bli en pyttipanna. Det är ett så lagom stort spinnprojekt. Den här väger ganska precis 50 g, så det tar inte så lång tid innan man får börja sticka och se hur det blir.

20140625-202907.jpg
Färgerna på ullen var mer distinkta, men när jag kardade ihop dem blandades de mer än jag trott och därför är färgerna ganska dämpade. Blev dock bättre i färdigt skick än jag trodde när jag började sticka.

20140625-203206.jpg
Måste också visa mitt nya lekmattepussel som jag köpt på Biltema för 89kr! Har länge velat ha en sådan för att de är så praktiska när man ska blocka, men de jag har sett har varit så dyra.

20140625-203344.jpg
Det bästa är nästan att den blir så liten och behändig när man har packat ihop den. Mycket enklare än madrasser och annat jag kört med tidigare!

20140625-203447.jpg
Blev sugen på att testa att färga och spinna garn till fler pyttipannor, så i går kväll färgade jag lite ull och i kväll ska jag förhoppningsvis karda och ”diza” så att jag kan börja spinna!

Categories: Färgning, Spinning, Stickat och virkat | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Pyttipanna!

  1. Nej, det kan man ha flera. Fina färger. Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

