Nytt pyttipanna-garn!

20140629-193121.jpg
När jag färgade fotlapparna blev jag sugen på att färga ull igen och ca 50 g till en pyttipanna är ett mycket lagom projekt!

20140629-193250.jpg
Jag kardade ihop färgerna som jag gjort tidigare, men den här gången tog jag mindre ull i varje ”rand” så att garnet ska skifta oftare. ”Dizade” av det och sedan var det dags att spinna.

20140629-193536.jpg
54 g och 294 m blev detta entrådiga garn. Nu är jag supersugen på att testa att göra andra färgblandningar, men ska kanske börja med att sticka lite och se hur detta beter sig i skiftningarna innan jag börjar med nästa ;).

Categories: Färgning, Spinning | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Nytt pyttipanna-garn!

  1. Som sagt, grönt är fint. Och turkos. Har spunnit lite, men behöver jobba vidare på tekniken, både min och rockens. Kram

  2. Det här är ett område som är rena rama grekiskan för mej! Vad kul att kunna anpassa garner till egen smak. Jättefina färger!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

