Yllebroderi i storformat!

20140720-185550.jpg
Nu har jag äntligen tagit mig samman och börjat med mitt yllebroderi/-applikation, modell större! Det ska snart vara klart, så det är verkligen dags! 🙂 Börjar kännas lite stressigt. Jag färgade fotlappar för ett tag sedan och nu har jag klippt ”klackar” som till en klackmatta och sytt langettstygn runt och en paljett på mitten. Jag har också fått en massa fotlappsbitar i regnbågens alla färger av en mycket god slöjdvän och de har jag också använt här. Vackra färger tycker jag! Till och med spillet ser rätt vackert ut 🙂

20140720-190013.jpg
Det ska inte bli någon matta utan en stor fågel/höna och ”klackarna” ska bli själva fjäderdräkten/klänningen. Har idag klippt till nästan alla delar och lagt ut dem på svart vadmal som ska vara bottentyg. Nu börjar själva broderandet och det ska bli jättekul att äntligen få börja med det, men också lite pirrigt för jag har aldrig gjort något så stort. Återkommer när jag förhoppningsvis gjort lite framsteg! 🙂

Categories: Broderi | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Yllebroderi i storformat!

  1. Monica

    Heja vännen! Kommer att bli kanon. Fina färger som vanligt.

  2. Spännande!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

