Pimpade reklamkassar!

20140923-213211.jpg
Idag har jag varit ”ledig” och har kunnat använda hela dagen till att förbereda kommande projekt. Dagen har bland annat innehållit tygtryck. I oktober ska jag ha workshop på Kafe de Luxe igen och den här gången blir det tygtryck. Idén är en blandning av tygtrycket med bibliotekspersonal som jag hade i våras och ett återbruksprojekt som Klockarbarn har visat.

20140923-213615.jpg
Ganska många tråkiga reklamkassar hittade jag i ”kasskorgen” och jag tror och hoppas att det är så hemma hos andra också.

20140923-213753.jpg
Jag tryckte på andra tygbitar, både enfärgade och mönstrade, och sydde sedan på det över det tråkiga reklamtrycket. En väldigt gammal kasse hade slitna handtag och fick även virkade överdrag.

20140923-213914.jpg
Tycker de blev betydligt finare och jag blev väldigt sugen på att börja använda dem!

Categories: Återbruk, Tygtryck, Väskor & kassar | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Pimpade reklamkassar!

  1. Jättefina! Bra tips! Reklamkassar är ju i allmänhet himla bra, men ack så fula!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

