Det bidde en halsduk…

2015/01/img_3578.jpg
Det var ju tänkt att mitt färg- och spinnexperiment skulle bli en fin liten barntröja, men det blev ingen tröja… Det kanske är lite väl bra om ens första försök blir så där lyckat som man föreställt sig. Började sticka en kofta, men randningarna blev inte alls så fina som jag tänkt mig. Vad bidde det då?

2015/01/img_3584.jpg
Jo, jag tänkte att det kanske blev bättre som halsduk och då skulle jag ju kunna titta på randningarna och lära mig av det. Så 43 maskor brett och ca 230 cm senare hade jag en mosstickad mjuk och varm halsduk! Har en härva kvar, för jag tyckte inte att den behövde vara längre. Faktiskt rolig stickning, trots att det bara var räta och aviga, för det var roligt att se hur den randade sig. Barnkoftan har jag inte helt slagit ur hågen, men jag kanske ska köra på något melerat istället för randigt eller kanske en kofta med mönsterstickat ok? Vi får se vad det blir!

Categories: Gott & blandat | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Det bidde en halsduk…

  1. Härlig halsduk i härlig gladfärg! Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

