Återbruksutmaning!

  

Klockarbarn har bjudit in till en ny omgång av återbruksutmaningen och det kunde jag inte låta bli att haka på. Vi får se hur många måndagar jag hänger med på. Jag har precis avslutat ett Skapandeskola-projekt med just återbruk och till det gjorde jag tre små necessärer (eller vad man nu vill ha dem till) av förpackningar. Rispåsen är av stabil plast och har ju redan en zip-stängning, så den fick bara lite korsstygnsbroderi och blev lite kortare. De andra två är förstärkta med självhäftande bokplast på både fram och baksidan och sedan hopsydda på maskin. De har en isydd dragkedja för stängning. Idén till detta har jag inte kommit på själv, utan hittade en rolig sida på nätet som heter returlinan. Hoppas få tid att blogga om elevernas roliga återbruksidéer så småningom. Vill man redan nu titta på deras alster kan man se det på Instagram där jag så klart heter @kullerbyttatextil! 😊

Categories: Gott & blandat | 5 kommentarer

Inläggsnavigering

5 thoughts on “Återbruksutmaning!

  1. Kul att du också är med! Roliga necessärer, gillar särskilt den med broderi. Har du testat plastfusing förresten?

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Jag har testat plastfusing – riktigt kul! Har några inlägg om det här på bloggen. Vågade dock inte använda det med elever. Vet inte riktigt vad det ger för konstiga ångor. 😁

  2. Vad häftigt att utnyttja ”i ♥” och göra något av det.

  3. Håller med de andra. Broderi var nåt nytt för mig när det gäller plast. Plastfusing har jag gjort en del. Har flera neccessärer av plastfusat material. En i träningsväskan och den har hållt otroligt länge faktiskt. Barnen har också att lägga badkläder i när de har simning i skolan. Är liksom roligare än en trist plastpåse rakt upp och ner. Tack för att du deltar.

  4. Åh! Har velat testa detta med att sy i plast länge, men har inte riktigt fått tummen ur…men dags att börja samla lite material igen tror jag nog… 😉 hihi…

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

