Handspunnet sjalgarn!

  

Jag har glömt att visa ett sjalgarn jag spunnit för ett tag sedan. Det är av Åddebos ull i jordfärger. Tidigare har jag spunnit ett höstgarn med den här ullen, men då blandade sig färgerna så mycket att de i stort sett försvann.  

 

Här la jag istället färgerna efter varandra på kardmaskinen och drog sedan av rolags och detta gav då ett randigt garn.  

 

Som avslutning avmaskade jag med en udd som jag hittade i en stickbok.  

 

Det blev en ganska stor sjal, men tyvärr blev den lite stickig. Jag fick tipset att lägga den i frysen över natten och det har jag gjort och den blev kanske lite mjukare av det.  

 

Categories: Gott & blandat | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Handspunnet sjalgarn!

  1. Jag gillar färgerna! Och spetskanten!

  2. Eva

    Pröva att försiktigt handtvätta med hårbalsam i vattnet.

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Tack för tipset! Testade med hårschampo och det gick bra, även om jag var nervös 😊.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

