Ny vårväska!

  

Äntligen har jag gjort mig en ny väska!!! Den jag gjorde i bildäcksgummi håller på att gå sönder och remmen på den jag tovade har också gått sönder, så det var lite akut. Har länge velat ha en i retrotyg och det här tyget som jag fått av min svärmor (var en stor tygtavla i min mans barndomshem) tyckte jag passade nu när det är vår. Förra året blev delar av tyget en ny klädsel till en korgstol och det inlägget var också med i Klockarbarns återbruksutmaning. Favorit i repris!

  

Dragkedjan på insidan är också återbrukad från en annan väska där jag också ”återbrukade” idén på hur man gör en sån här typ av stängning. Jag har förstärkt tyget med ett lite kraftigare vlieselin och det blev riktigt bra att få lite mer stadga i tyget. Jag är väldigt nöjd med väskan och skulle gärna göra någon mer likadan. Ska leta lite bland mina tyger! 😊

Glöm inte att titta in hos Klockarbarn och se alla andras återbruk!

Categories: Gott & blandat | 7 kommentarer

Inläggsnavigering

7 thoughts on “Ny vårväska!

  1. Väldigt fin väska och smart med blixtlåsstängning.
    – har själv haft en i ett väldigt likt tyg, det var en riktig trotjänare. Den hade varit örngott i ett tidigare liv.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Den har ett foder av någon gammal lakansvävsbit och jag hade tänkt göra en innerficka för det är rätt praktiskt, men jag hade inte tålamod att fixa med det, utan ville bli klar snabbt för att se om det blev bra med blixtlåset och vlieselinstärkningen. Ibland är det svårt att ”hia sig” 😉

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Jag har en del 70-talslakan som jag gärna skulle göra om till väskor, men jag tänkte att det var för tunt, men det ska jag nog testa då! Tack för tipset, Fröken Slöjd!

  2. Väldigt fint tyg. Har gjort många tygväskor men inte med stängning. Det får bli en stängning av nåt slag på min nästa väska.

  3. Jättefin väska och verkligen tjusigt tyg också! Hur ser den ut på insidan, har den foder? Fickor?

  4. Vilken snygg väska! Den känns verkligen vårig.

  5. Snyggt! Dragkedjan gör det där lilla extra.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

