Handspunna sockar!

  

I början av juni blev jag klar med dessa sockar och eftersom vädret inte var det allra soligaste behövdes de faktiskt!

  
Den här ullen, som är från Moodsofcolors fick jag av syrran i julklapp, men jag visste inte riktigt vad jag skulle göra av den. Färgerna var lite för häftiga för en sjal tyckte jag och därför blev det liggande ett tag. 

  
På instagram var det flera som kedjetvinnade för att behålla randningen som blir när man spinner från ett topsband och då kände jag för att testa detta. Spann hela topsbandet utan att dela det först, vilket gav ganska långa färgpartier. 
  
Kedjetvinnade sedan singeln och fick ett randigt tretrådigt garn ca 1 hg. 

  
Använde samma mönster som när jag tidigare gjort innetofflor (men glömt att blogga om upptäckte jag nu!). Ett roligt tå-upp-mönster som går snabbt att sticka med så här pass tjockt garn. 

  
Randningen på de båda sockarna blev förvånansvärt lika och de pigga färgerna tycker jag passar bra på ett par sockar. Men trots att jag är väldigt nöjd med dem, hoppas jag innerligt att  vädret blir så pass varmt i sommar att man inte behöver raggsockor!

Categories: Spinning, Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

