Pebble Beach Shawl!

  
Den här sjalen, Pebble Beach Shawl, (Ravelrylänk) har jag sett många av på instagram och det är många som lovordat mönstret och när jag nu har testat själv, kan jag bara hålla med. Det är ett enkelt mönster som man lätt kan sticka framför tv:n, men det ger ändå en sjal som ser ganska arbetad ut. Den blir inte heller så stor, utan är lagom att vira runt halsen eller låta ligga slätt över axlarna. 

  
Garnet, babyalpacka, är helt fantastiskt mjukt och känns knappt att man tar i och färgen, som är lite melerad, tycker jag också väldigt mycket om. 

  
Jag gillar verkligen den här sjalen och i kväll har vi varit på konsert ihop. Kände mig väldigt fin 🙂 Sjalen finns i tre storlekar och det här är den minsta, men jag la till några extra varv av sista mönstret för att få den lite större. Jag har börjat på en till i ett garn som jag spunnit och då har jag tänkt göra den största modellen. 

Categories: Stickat och virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

