Fler handspunna sockar!

  
Det här har ju varit en osedvanligt kall sommar (förutom de två dagarna med över 30 grader…) och då får man sticka raggsockor! Inget ont som inte har något gott med sig! 😉 Jag blev så nöjd med de förra sockarna som Moods of Colours färgat ullen till, men den här gången ville jag testa själv. Jag hade en del färgad ull kvar från den första barntröjan jag spann garn till, så det använde jag och gjorde rolags av, spann och kedjetvinnade. Mycket varma och go’a sockar blev det som värmde mig hela midsommarhelgen. Och även efter det… 

Nu hoppas jag att den riktiga värmen kommer och stannar!!!

Categories: Färgning, Innetofflor, Spinning, Stickat och virkat, Ytterkläder | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

