Fåglar!!!

  
Jag har ju glömt att visa mina nya broschfåglar! Det började med att jag ville sy en brosch till en jättego’ kollega som skulle gå en pension. Kom på att jag ville göra en fågel, men de var så roliga att göra, så när jag väl gjort en, blev det några till… 😉

  
Det är är kul när man kan utgå från samma form och tänk, men ändå göra dem olika med vingarnas form och broderi. 

  
Benen är gjorda av  försvarets linsnöre som jag lindat med broderitråd i lin. 

  
Den här veckan är fåglarna med min mamma som ställer ut sina mjuka dockor i Hällekis. Får se om det är någon som blir flyttfågel!

Categories: Återbruk, Broderi, Färgning, Gott & blandat | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Fåglar!!!

  1. Jättefina fåglar!
    Hälsningar Fröken Slöjd

  2. Hej
    Som svar till din fråga på min blogg – det är inte jag som ställer ut på Kjugekull och jag vet heller inte vem det är – det stod bara Fröken J Svensson kanske är det tjejen som syns på denna bild med lite av de alster som är utställda https://www.facebook.com/villands/photos/pcb.787857531334158/787854814667763/?type=1&theater )
    Som sagt en liten fin utställning med lite väskor – kuddar mm i ca 4 vitrinskåp av modell DETOLF och lite större kuddar utanför. Enligt Kristianstadsbladet är utställningen kvar till 9 aug och där är öppet kl 11-17.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Tack för ditt svar! Har mina svärföräldrar i de trakterna och det låter som en trevlig liten utställning, så vi får se om vi hinner med det också. Hade varit roligt!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

